HR Business Partner (1 jr) – cultuur- en organisatie veranderaar – 28/32 uur

Opdrachtgever

Hogeschool Arnhem en Nijmegen

Organisatie

Vanuit de campussen in Arnhem en in Nijmegen verzorgt de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN University of Applied Sciences) voor ongeveer 35.000 studenten maar liefst 82 bachelor- en masteropleidingen. De synergie tussen onderwijs, beroepenveld, onderzoek en maatschappij is daarbij een belangrijk aandachtspunt.

De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) heeft de ondersteunende diensten gebundeld in het Service Bedrijf. Werken voor het Service Bedrijf betekent ‘achter de schermen’ de faculteiten van de HAN optimaal ondersteunen. Het Service Bedrijf doet dit vanuit een zevental Service Units, die elk vanuit hun eigen terrein een bijdrage leveren aan het onderwijs en onderzoek. De Service Unit Human Resources (SU HR) ondersteunt de faculteiten in de volle breedte van het terrein van human resource management en heeft 4 subunits: HAN Academy, Vitaliteit, HRM en de Personeels- en Salarisadministratie (PSA). Vanuit het Instellingsplan 2016-2020 van de HAN staan thema’s zoals flexibiliteit, duurzame inzetbaarheid, professionalisering en de basis op orde voor de SU HR centraal.

Functie

Je bent in deze rol zowel adviseur, sparringpartner en uitvoerder voor het management van de faculteit Economie en Management. Met name rondom de thema’s organisatie- & verandermanagement en cultuur liggen er bij deze sector – en organisatie breed – interessante thema’s om opgepakt te worden. Denk hierbij aan de realisatie van een HAN breed transitietraject (van faculteiten naar academies), teamontwikkeling, zelforganisatie, toekomstbestendig personeelsbeleid (wendbaarheid) en de verdere ontwikkeling van de kwaliteitscultuur.

Het HR adviesteam binnen de HAN heeft een tactische en strategische adviespositie. Casemanagement (verzuim), recruitment en algemene HR vragen worden uitgevoerd door daartoe goed uitgeruste specialisten. Hierdoor is er voor de HRBP ruimte ontstaan voor meer focus op de niet-dag-dagelijkse- HR vraagstukken. Individuele casuïstiek zal nog zeker aanwezig zijn echter zal geen grote claim leggen op je beschikbare tijd. Jij kunt je grotendeels focussen op faculteit- en organisatie brede vraagstukken en de complexere individuele casuïstiek. De Service Unit HR heeft ruimte gecreëerd om je rol als tactisch/strategische gesprekspartner goed neer te zetten.

Je werkt samen met een team van 13 HR adviseurs. Daarnaast zijn er uiteraard nog de collega’s van de PSA, de afdeling Vitaliteit en de HAN Academy. Al met al een mooi gezelschap van zo’n 65 collega’s.

Functie eisen

Je hebt zin in een tijdelijke opdracht in een professionele (HR) omgeving. Dit bij een organisatie die het komende jaar sterk gaat bewegen. Een (organisatie en cultuur) beweging waarbij jij een grote betrokkenheid gaat hebben en een bijdrage aan kan leveren.

Je bent pragmatisch maar daarnaast beschik je over een flinke dosis denk- en advieskracht. Op tactisch en strategisch niveau weet je je rol als HRBP op een vakvolwassen wijze neer te zetten.

Uiteraard heb je een aantoonbaar HBO/WO niveau. Bij voorkeur heb je een afgeronde opleiding in bijvoorbeeld de richting Personeel & Arbeid, Bedrijfskunde of Organisatie, Cultuur & Management.

Je bent een ervaren HR Adviseur / HRBP met allround HR ervaring. Daarnaast breng je minimaal 3 jaar ervaring binnen het vakgebied strategie- en organisatieontwikkeling met je mee. Bij voorkeur in complexe professionele organisatie(s). De ideale kandidaat heeft het vermogen om conceptueel (strategisch) gedachtengoed om te zetten in operationele oplossingsrichtingen. Je omarmt moderne ideeën over het nieuwe organiseren en dit weet je effectief te gebruiken in je advisering.

Aanbod

Een uitdagende functie in een dynamische en informele werkomgeving. Aanstelling vindt plaats voor één jaar. Het betreft een tijdelijke vervangingsvacature. De benoeming vind plaats in de functie van HR-adviseur niveau 1 (wij hebben deze rol in de werving HRBP genoemd omdat dit beter de lading dekt). Het gaat om een aanstelling van 0,8 FTE. Concreet zal dit tussen de 28 en 32 uur betekenen. Afhankelijk van jouw wens en beschikbaarheid.

Afhankelijk van uw opleiding en ervaring bedraagt het bruto maandsalaris maximaal € 4.892,31 (cao-hbo schaal 11) bij een fulltime aanstelling. Het salaris is exclusief 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering. Er is veel ruimte (en budget) voor persoonlijke ontwikkeling.

Daarnaast biedt de HAN goede voorzieningen op het vlak van pensioen, ziektekosten, mobiliteit en betaald ouderschapsverlof.

Een ZZP/Freelance constructie is niet aan de orde.

Inlichtingen

Ja! HRM Specialisten (Amersfoort – Zwolle) verzorgt deze procedure. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jan van den Brink (038-2022632). Jan is afwezig tussen 30 mei en 25 juni.

Sollicitatie

Solliciteren kan via de website van Ja! HRM Specialisten (www.jahrm.nl). Sollicitatie niet per email svp. Tussen 30 mei en 24 juni zal er niet inhoudelijk op je sollicitatie gereageerd kunnen worden.

Gesprekken bij Ja! HRM Specialisten zullen wij zo veel mogelijk in de laatste week van juni plaats laten vinden. Bij de HAN zijn vrijdagochtend 28 juni en maandagmiddag 1 juli vrij gehouden om de mogelijke 2e ronde gesprekken te voeren.

Naast je motivatie lezen wij in je reactie graag terug hoeveel uur je wilt werken en wat je vakantieplannen zijn (dit ivm met de bovenstaande planning van de sollicitatie gesprekken bij Ja! HRM Specialisten en de HAN). Kun je niet op de aangeven data… geeft dit dan even aan in je brief. Voor passende kandidaten zoeken wij graag naar andere mogelijkheden.

Een referentieonderzoek en assessment kan deel uit maken van de procedure. Een referentieonderzoek uiteraard pas na overleg en akkoord van jou als kandidaat.

Ja! HRM Specialisten heeft deze vacature exclusief in bemiddeling. Onze opdrachtgever stelt acquisitie en rechtstreekse benadering niet op prijs.